Saturday, January 16, 2010

Andai Itu Takdirnya - Siti Rosmizah




Tajuk : Andai Itu Takdirnya
Pengarang : Siti Rosmizah
Penerbit : Buku Prima Sdn Bhd
 

Sinopsis Belakang Buku:-

"Jangan salah faham Puan Sri. Kemaafan yang diberi tidak akan sama sekali menjadikan saya lupa pada kedudukan diri saya ini. Saya tak boleh membuang pangkat itu ketepi kerana kesalahan yang pernah dibuat kepada saya."


"Saya telah menjadi balu sebelum masanya dan anak-anak saya juga telah menjadi anak yatim sebelum masanya. Sembilan bulan mengandung mereka tanpa suami disisi. Saya pekakkan telinga mendengar cemuhan masyarakat sekeliling."

Andai itu takdir-Nya, dia menempuhinya dengan tabah dan sabar. Apa yang penting sekarang adalah kebahagiaan anaknya, Dania. Sekurang-kurangnya, bila Aleya menutup mata, kehidupan Dania akan terbela.

"Selama aku meniti liku-liku kehidupan yang penuh dengan onak dan duri ini, aku tidak pernah pasrah dalam hidupku. Andai itu takdir-Nya sebelum menggapai bahagia aku redha. Namun sampai waktu apabila aku tidak mampu untuk bertahan lagi, hatiku lebih keras dari kerikil."


Komen Saya:- 

Highly recommended, sila sediakan tisu banyak-banyak seandainya anda membaca buku ini.  Buku yang sangat-sangat meruntun jiwa.  Lengkap perencahnya.  Saya tidur pukul 2 pagi semata-mata untuk menghabiskan buku ini.  Iyer saya menangis tersedu-sedu bila membaca cerita ini.  Karya pertama Siti Rosmizah ini memang tidak menghampakan.  Duit anda pasti berbaloi jika anda membeli buku ini. Berulang-ulang kali membaca buku ini pun tidak membuat saya merasa jemu, berulang-ulang kali saya membaca buku ini masih berjaya membuatkan airmata saya tetap mengalir...oh amat sensitif jiwa saya rupanya....







 

1 comment:

  1. assalam ...
    nk bagi cadangan nih . bole kn ?
    cuba kamu baca novel KUMOHON KASIH . best .. ada suspen , ade sedih .

    saya prnh baca novel ANDAI ITU TAKDIRNYA . mmg best larh ! i like so much !! saya bagi 1000 bintang .. hik hik

    k la , waasalam .. ^^ i follow u k ? follow me back if u want ..

    ReplyDelete